Vecka 51 – Värmeläger del 2

Hallo där!
Under innevarande vecka var det dags att genomföra andra och sista halvan av mitt egenpåkomna värmeläger.
Veckan har i samband med detta (och efter hemkomst) sett ut enligt följande:

Måndag: 10 kilometer distanslöpning på 54 minuter med en snittpuls på 130. Efter detta följde ett cirkelträningspass med en av instruktörerna på Sunwing. Temat var CORE, alltså bål.
På eftermiddagen blev det sedan simning i form av olika ”drills”. Huvuddelen av övningarna ser ni här: https://www.youtube.com/watch?v=uWT5n8Pdqj8.
Eftermiddagen och dagens träning avslutades med löpskolningsövningar, vilka jag har spelat in på film. Avnjut gärna denna film tillsammans med min härliga engelska accent: https://youtu.be/Nyr72umumcU

Tisdag: Löpningen denna dag genomfördes i begränsad omfattning eftersom jag började bli lite sliten. En liten tur på stranden fick det bli på eftermiddagen; jag kompletterade med totalt en timme på CrossTrainern. Jobbar man på tå kan detta också bli jobbigt.

I övrigt denna dag blev det ett cirkelträningspass kallat BODY, ett bålträningspass samt Zumba på kvällen. Film finns, men det ska jag överväga innan jag lägger ut till allmän beskådan.
En välförtjänt thai-massage avslutade kvällen.



Förutom massage och annan blodgenomströmning gäller vila, vatten och kompression

Onsdag var sista dagen i Phuket eftersom transporten skulle hämta mig 0400 dagen efter. Det blev 2,5 + 2,5 kilometer löpning till thaiboxningslokalen där det blev ett svettigt pass tillsammans med instruktör. Omedelbart efter detta och lite vatten var tanken att jag skulle ut på ett långpass. Kroppen var dock ganska sliten efter veckan och thaiboxningen så jag fick nöja mig med 6 kilometer fartlek där backe var det mest påtagliga temat.

Jag var nu slut som artist men ändå blev det ett tämligen lågintensivt pass tillsammans med stridsparskamrat Pistol-Pete.

Torsdag: Res- och vilodag.

För mina sista 50 baht unnade jag mig en burk av den lokala ölen, Singha. Det kunde jag gott vara värd.

Fredagen inleddes med lite jet-lag, varpå jag vaknade hyfsat tidigt. Jag tog dock tillfället i akt och körde lite tidigare till jobb för att hinna med 6 kilometer löpning på övningsfältet innan tjänstgöring.
Kvällen spenderades till del på gymmet med olika kast- och medicinbollsövningar, något som jag saknat i det annars, ut träningssynpunkt, kompletta Sunwing Bangtao. Här ser ni övningarna: https://www.youtube.com/watch?v=1xp4qhCQJtk

Lördag: Framåt kvällen drog jag mig åter till gymmet, som ju bara ligger 50 meter från min arbetsplats. Här spårade det lite med armövningar. Armgång tills handflatorna var helt frasiga blandades med ”Combat Ropes”, ringhäng och inverterad bicepscurl:

Söndag: I skrivande stund ar jag nyss avslutades 6 stycken tröskelintervaller om 4 minuter med en minuts vila. Total snittpuls på dessa 29 (24+5) minuter blev 157 slag per minuter. De olika delsträckorna blev:
1: 1,17 kilometer
2: 1,15 kilometer
3: 1,15 kilometer
4: 1,12 kilometer
5: 1,12 kilometer
6: 1,10 kilometer

Grått och jävligt

Det blev bannemig ett litet bålpass på gymmet ikväll för att lindra min ADHD=)

Antal löpta kilometrar: 41
Simning: 1500 meter
Minuter i CrossTrainer: 105
Genomsnittlig sömn per natt: 7:54 timmar

Bästa hälsningar!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *