Vecka 49 – Grundträning vecka 2

Hallo där!
Veckan fick börja med en arbets-/vilodag under vilken jag mest åkte runt i bil.
Tisdagen medförde sedan en liten utflykt med jobbet till Blekinges skogar där två banor orientering avhandlades; en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Min förmåga i denna idrott är något begränsad varför detta var mycket nyttigt för mig och det är också mycket funktionell löpning att ta sig fram på kraftledningsgator och annat. Kvällen avrundades med 2000 meter slätsimning.
Under onsdagen blev det ett kort men ganska intensivt pass på gymmet då jag tränade kastning och tränade bål.
torsdagen blev de ett riktigt våldsamt pass då inomhushinderbana stod på schemat. Detta körde jag tillsammans med mina soldater och alla, inklusive mig själv, var våldsamt trötta efteråt. Nedan kommer ett gäng bilder på hur det kan se ut.

Grenspecifik träning är viktigt även på vintern. Ett pass hinderbana inomhus i månaden underlättar med kraft säsongspremiären i april-maj, när nu det blir.
För att driva ur den värsta mjölksyran efter detta pass blev det 60 minuter våtvästslöpning på väg hem från jobbet.
Gym för främst ben i form av marklyft, utfallssteg i TRX samt draken blev det som avhandlades under fredagen.
Lördagen blev vilodag inom fet parentes. Jag var nämligen barn-/hundvakt denna dag och det är inte direkt så man sitter still men något regelrätt träningspass hann jag inte med.
Idag söndag var det tänkt simhinderbana, men eftersom jag blev helt ensam fick jag nöja mig med att flytta banan från jobbet till Burlövsbadet där den nu har en permanent plats så att jag slipper lägga två timmars körning utan det nödvändiga varje gång det ska tränas på denna gren. Detta blir asgrymt =)

Summa antal löpta kilometrar: 18.
Simning: 3500 meter.
Våtvästlöpning: 60 minuter.
Crosstrainer: 15 minuter.
Rodd: 0 minuter.
Sömn: I snitt 7:41 timmar per natt.

Kommande vecka fortsätter ungefär som tidigare med det undantaget att jag drar på värmeläger, var återkommer jag till =)
Bästa hälsningar

1 Kommentar

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *