Vecka 18 – Semester samt Toughest Malmö

Tjenare.

[Vecka 15-21 är skrivna i efterhand på grund av hög arbetsbelastning]

Detta inlägg kommer innehålla viss mått av nakenhet, det är inte menat att framhäva sig eller på annat sätt göra någon avundsjuk. Jag är bar på överkroppen eftersom det är varmt.

Efter tidigare veckas personliga rekord var det dags för lite välförtjänt semester. Resmålet var Kiev dit jag åkte tillsammans med mina gamle mor för att ta det lugnt en vecka samt umgås tillsammans med en av mina vänner från tiden vid Militärhögskolan som nu tjänstgör i landet.

Det blev många långa dagar med promenader i en stad som i sitt centrum är kuperad, hela tiden går det uppför eller nedför. Några pass hann jag dock genomföra:

Tisdag: Greppstyrka samt 7 kilometer lugn löpning. Greppstyrketräningen genomfördes på det som är Europas största utegym. Jag blev direkt helt förälskad i platsen som bestod av hundratals maskiner och skivstänger; allt byggt på gammalt sovjetiskt manér av gamla stridsfordonsdelar och vad i övrigt man kommit över. Se de härliga bilderna nedan!

Farmers Walk på riktigt
30 meter MonkeyBar
Ny favoritövning; enarms däckvältning
Stor slägga mot gamla däck – jätteroligt!

Torsdag: Gym för bröst och överkropp samt nedförsintervaller i universitetsparken som låg i anslutning till hotellet vi bodde på.

Ukranian DeadLift

Fredag: Lätt jogg och rekognoscering av kommande dags Toughest. Se vad galant det gick med Spinning Weels!

Lördag: RACE-DAY! Det var dags för Toughest i Malmö. Lätt matt i benen efter veckan kändes löpningen tung men jag var glad som klarade 4 av 8 fast-lanes och inte en enda gång fick jag göra om något hinder utan alla klarades av i första försöket. Jag blev 27:a till sist, min bästa placering i ett Toughest-lopp hittills. Lite tråkigt dock att övningen ”lax-trappan” är så utslagsgivande. Jag låg runt 15:e när detta hindret kom men eftersom jag känner att jag har ekonomi för att hänga på Toughest-lab (200 kronor per pass) så fick jag istället välja hederlig repklättring med efterföljande extrahinder. Tråkigt att man ska förlora så pass många placeringar för att man föredrar att träna något billigare.
Utöver detta så var banan otroligt kul, utmanande, publikvänlig och framförallt säker. Stor eloge till banbyggarna även om man kanske ska undvika hårdpackad grusväg efter ett nedhopp på 3 meter.
Rampen fick jag revansch på för övrigt.

RAMPAJÄVEL!

Söndag: Distanssimning om 2300 meter samt lätt gym på kvällen.

Ha det gyldene!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *