Vecka 14 – summering samt planering av vecka 15

Den gångna veckan har jag varit på kurs i Linköping måndag – fredag. Det har varit relativt långa dagar så träningspassen på kvällarna har blivit lite rumphuggna. Å andra sidan så har några av dagarna medfört heldagar ute i terrängen med full stridsutrustning, någon som faktiskt också belastar kroppen.
Tre löppass, två gympass och ett handgranatspass är det enda det har blivit av det. Men jag var ganska sliten efter förra veckan så det har nog varit vettigt att återhämta lite.

Ett pass värt att berätta om är det som genomfördes under lördagen. Jag skrev under dagen högskoleprovet för tredje gången i rad. Dunderform gäller inte bara kroppen utan jag tycker även att hjärnan måste vara i form. Och eftersom hjärnan är en muskel så kan man träna upp den=)
Efter ett högskoleprov är man ganska trött i hjärnan så man måste ut och rensa, annars brukar jag ha svårt att sova ordentligt. Jag drog till Bulltofta. 8 gånger upp för ”kobacken” blev det samt 4 gånger upp för ”pulkabacken”. Kobacken är lång och hyfsat flack, tar c:a en minut upp. Pulkabacken är kort men brant, tar c:a 20 sekunder upp. Backträning är bra, det kommer ett inlägg längre fram på alla fördelar.

Kobacken i bakgrunden. Upp, ner, repetera.

Kommande vecka är jag också på kurs. Någon simning kan jag nog inte räkna med men förhoppningsvis kan jag lägga lite kraft på gymmet och i löparspåren.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *